söndag 1 maj 2011

Tillbaka till allvaret...

...efter en Valborgshelg tillsammans med goda vänner. Våren är i full blom och det känns otroligt skönt att vi är på väg mot allt ljusare tider.




Har varit iväg på en liten inköps runda och inhandlat lite inredning till butiken. Bland annat har jag köpt denna spegel (som ni nu bara får se en liten del av...) och den tror jag blir riktigt bra på en av väggarna.




Sen måste jag naturligtvis ha lite snygga dockor att visa upp kläderna med. 


Tänk vad intressant det är det här med skyltdockor. Vem är det som bestämt hur dessa dockor ska se ut? Ärligt talat, hur många människor har en kropp som ser ut som en skyltdocka??? Ingen jag känner i alla fall. (ursäkta dem av mina vänner som tycker att de har en sån här kropp...) Jag kan medge att kläderna framhävs bra på dessa "kroppar" men det blir ju inte så verklighetstroget. Det är en bråkdel av jordens befolkning som ser ut som dockorna gör så då är det ju intressant att man utgår från denna bråkdel. Ja, ja, här finns mycket jobb att göra att bero på vilka signaler vi skickar ut i samhället och det är nog inget jag tänker ge mig in i just nu. Ok, nu släpper vi moraliserandet!




Golvet, kapitel 3...
Nu alla 3 rum färdigslipade och det blev riktigt bra! Säga vad man vill men det är inte mycket som slår trägolv.




Så idag börjar vi att färga in golvet och det kommer då att bli betydligt mörkare än på föregående bild. Jag tor det blir riktigt häftigt tillsammans med ljusa väggar. Sen slutligen så ska det lackas och ytan kommer då ändå att få en matt finish vilket jag tror passar bra i denna gamla lokal.


Stort tack till Kristina på Säters färg som jagat både information och färgprodukter åt mig! Precis sån service ska det vara i en butik!


Otroligt spännande att se om vi hinner klart i tid... Å andra sidan så har jag ju inget alternativ... Men det är ju tur att man ser till att ha något att göra under semestern för vad skulle jag annars göra??? Sola, bada, slappa? Det är överskattat!



Jag kan tycka att det är detaljerna som gör otroligt mycket i ett rum och detaljer brukar det finnas gott om i äldre rum.




Vackra sniderier...



..vackra handtag...


...listning som det ligger lite jobb bakom...




...NÖDvändig skyltning...




...dörrar som kanske inte görs i massproduktion...




...handtag som är välkomnande för trevliga kunder!


Visst håller ni med!


För tillfället är jag även på jakt efter en trevlig skylt till butiken och jag gillar stilen på den skylt som Skönhetsbanken har.




Jag skulle gärna vilja ha tips på smeder som kan tänkas göra sådan här skyltar! Har kontakt med Erik Vargtand men skulle gärna vilja ha tips på fler! Eller finns andra förslag på skyltar??


Nu på fredag tar jag med mig mina goda vän Annelie och åker till Stockholm för att beställa mer kläder från SAND och DAY. Precis som Boomerang så ger även de ut en mindre kollektion till jul, så då hoppas jag att det finns lite smått och gott som jag ska kunna erbjuda er dels inför jul och nyår och dels lite försmak inför våren 2012!


Slutligen får jag önska er alla en skön fortsättning på den fina våren! Tänk, snart är det skolavslutning...


Vy över den vackra innergården där butiken ligger.
På 
återseende!

/Anna Maria

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Vilka vackra bilder! Tänk vilken förvandling ert arbete gör. Detta blir perfekt för stan, kommer att bli Säters lilla diamant.
    Kör hårt!
    Kram syster.

    SvaraRadera
  2. Jessica Olofsson17 maj 2011 kl. 17:44

    Hej!
    När får jag börja handla? Can't wait!
    Jessica

    SvaraRadera