onsdag 20 april 2011

Arbetet fortlöper...

...på flera plan!


Hade besök av Boomerang i måndags och det slutade med att vi hade kläder i minst halva huset.




Så nu skulle alltså beställning göras av kläder som anländer i butiken lagom till jul och som sträcker sig till för-våren (2012) 




Kollektionen kallas därför: Christmas/Pre-spring.


Som ni kanske förstår så är det ett väldigt funderande innan jag kan bestämma mig för vad jag ska ta hem till butiken. Vad kommer kunderna att vilja ha???


Herr skjortor
Boomerang är bland annat kända för sina fina skjortor så här finns en hel del att ta hem till killen/mannen som gärna klär sig i det. Kanske man inte är van att klä sig i skjorta ja, då ska man definitivt prova dessa. Otroligt sköna och användbara både till vardags och fest!


Tröja Herr


Super fin gråmelerad tröja i bomull. Med eller utan snygg skjorta under. Har även tagit hem fina v-ringade tröjor i Merino ull i bland annat en riktigt fin jul-röd färg. Måste ses!


Tröja Herr


Denna känner nog flera igen. Boomerangs klassiska rugby tröja. Otroligt skön kvalité och i 2 olika färgställningar.


Sen kommer vi till Dam och det är inte direkt lättare att välja bland dessa kläder... Men samtidigt otroligt kul att försöka klura ut vad man tror att kunden kommer att vilja ha.


Dam


Till jul kommer bland annat en täck-väst i både dam och herr.


Dam
Det som är riktigt trevligt med Boomerang är att man kan kombinera de flesta plaggen med varandra. Det finns en helhets tanke med varje kollektion. Så här gäller också att tänka större när man väljer de kläder man tar hem så att kunden ska kunna kombinera plaggen och gärna också kunna kombinera med plagg som man tidigare köpt från Boomerang (och andra märken).


Dam
Mycket fint stickat och naturligtvis även rugby tröjan för Tjej/dam. Kommer även en skjorta i "baby-cord" vilket är en smal-spårig manchester som är otroligt mjuk och jätte läcker, med arm-patches (lapparna på armbågen) så klart! 


Sen kommer naturligtvis lite härliga typiska julklappar som är perfekta att ge bort till någon man gillar. Men de kan jag ju inte visa för då blir det ju ingen överraskning...


Sist men inte minst...

Leverantörer in action!
...Peter och Pia från Boomerang som ställde upp på bild!
Ja, det blev en spännande och rolig kväll där hjärnan verkligen går på högvarv för att välja ut de allra bästa plaggen för butiken. 


Även renoverings arbetet i butiken fortskrider och i helgen slipade vi golv så dammet yrde!






Det blev riktigt bra och nu är golven så klart väldigt ljusa. Eftersom väggarna troligtvis blir ljusa så vill jag göra ett mörkare golv så nu ska jag klura på hur jag ska få till det så bra som möjligt. 





Fantastiskt spännande är det och jag är väldigt nyfiken på slutresultatet. Tänk när det är klart och man får börja fylla butiken med kläder... Är ni nyfikna?




Om vi inte hörs innan så får jag önska er en riktigt 


Don´t forget to smell the flowers!

GLAD PÅSK!

/Anna Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Tjejen.
    Kanon, det där fixade du på en gång...och se vad lätt det var för mig att klicka in på din blogg då :-).

    Förstår att det är lite nervpirrigt och att man inte vet riktigt vad man ska ta in i butiken.
    Själv går jag mer på magkänsla och tar in det som jag själv tycker om.
    Det är ju mycket enklare att sälja sådant man själv tycker är snyggt.
    Sedan ger det där sig med tiden och du märker vad kunderna vill ha och tycker om.
    Stort lycka till på din färd och en skön påsk.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  2. Hej Muncken.
    Vad du är driftigt. Så kul att du öppnar klädbutik. Det passar dig perfekt!!! Grattis modiga du & all lycka. Jag kommer följa din fina blogg med spänning, jättekul. Hälsa familjen & ha en glad & skön påsk. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej Stina! Kul att du hittade hit! Du måste komma och hälsa på när jag öppnat. Skön påsk till dig också och din familj!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Anna Maria!
    Stort lycka till med det nya steget du tagit i livet, med att starta upp en klädbutik. Det kommer att passa dig som handen i handsken och jag ser fram emot att få komma och hälsa på dig på nya jobbet framöver.

    Kram Wictoria

    SvaraRadera