torsdag 7 april 2011

Toppen på tippen!

Ja, så här kan det se ut en vanlig dag på sopstationen. Tänk vad mycket spännande det finns på den här platsen...




Själv fyllde jag (och min man får jag väl tillägga) på sopstationen med det sista av de gamla plastmattorna och lite annat smått och gott. Nu känns det som om den första stora delen av renoveringen är avklarad, härligt! Tack Janne för lån av perfekt släp!


Måste också säga att det är guld värt att ha goda vänner som ställer upp och hjälper till när man får för sig att köra igång projekt av den här kalibern. Stort tack till Janne, David och Elise! Nu räknar jag iskallt med att ni hjälper till ända in i det sista...


Kan ni gissa vad detta är? Ni som någon gång renoverat ser nog direkt vad det är...


Ja visst är det...






...en gammal pardörr som en gång i tiden suttit i lokalen. Som tur var så fanns den kvar på vinden i ett av uthusen hos min hyresvärd och den vill jag nu plocka in igen. Så nu ska dörren skrapas och målas och ni som renoverat sådana här dörrar tidigare vet hur otroligt vackra de kan bli! Frågan är nu vilken färg dörren ska få... Jag tror att jag skulle vilja ha någon lite avvikande färg som sticker ut lite.
Vad säger ni?


Får otroligt mycket positiv respons på det jag nu ger mig in i och det är riktigt kul! Jag är övertygad om att det här kommer att bli riktigt bra och det ska bli fantastiskt kul att få bjuda in er i min butik när den står klar!!


Nu ser jag fram emot den 18/4 då leverantörerna från Boomerang dam och herr kommer hem och hälsar på mig. Då ska det beställas lite smått och gott som anländer butiken lagom till jul (!!) handeln. Jag är redan nyfiken...


10 grader varmt ute idag och nästan all snö är borta, det finns hopp om en vår även i år, underbart!


Ha en skön helg!!

/Anna Maria











1 kommentar:

  1. Nu ska vi se om denna kommentar lyckas bättre än den förra!
    Det är verkligen jättekul att läsa och följa dig i projektet. Alla här "nere" håller tummarna och önskar lycka till. Vi kommer och shoppar så snart som möjligt.
    Stor kram.

    SvaraRadera