tisdag 24 maj 2011

Skärpning!!!





Hej igen kära gäster!


Tänk att det kan vara så kul att blogga! När man väl sitter här framför datorn så får man massor av inspiration och känner att man vill berätta massor av saker för er!


Ja, som rubriken anspelar på så är det alltså dags för skärpning och då menar jag inte att ni (eller jag...) behöver skärpa er utan...





... att butiken behöver skärp, eller hur! Jag har precis fått klart med 
och det innebär att jag kommer att ta hem bälten för dam och herr och förhoppningsvis någon trevlig väska och plånbok.

Saddler bälten

Saddler gör dels bälten i det egna märket

Boomerang väska

men sen gör Saddler även bälten, väskor och plånböcker åt bland annat Boomerang,


Boomerang

Tiger och Knucklehead.




Tiger


Saddler


Så nu tycker jag att det börjar bli en bra helhet av varor i butiken.


Renoveringen i lokalen fortskrider enligt plan och det börjar snart bli dags för målning. Då tar man en tur till en av de mest kunniga inom byggnadsvård, Tommy Janzon i Laggarbo. Är det någon som har kunskap inom detta område så är det han! Tommy är ägare av företaget Klassiska byggvaror, www.klassiskabyggvaror.se, och där bistår han med allt man kan behöva inom detta område inklusive råd och kunskap.

Butiken på Laggarbo gård utanför Hedemora
Vacker grind

Gjutjärns konsoller

Gjutjärns kruka som fått vacker patina av rost.


Kan varmt rekommendera en utflykt till denna vackra gård!


Så här inhandlades alltså linoljefärg av bästa sort. Vit färg till väggarna som kommer att brytas med en aning grön Umbra vilket leder till att man får en svagt, svagt grå färg. Köpte även Engelskt röd som jag tänker måla pardörren med och svart som jag vill måla kassa disken med.


Förutom kassadisk så har jag även inhandlat ett jätte läckert bord och detta ska ni få se bilder på inom en snar framtid...


Ha det nu så gott till vi hörs igen!


/Anna Maria



1 kommentar:

  1. Vilken trevilg blogg! Superkul att följa hur butiken växer fram. Känns spännande att man kommer att kunna köpa märkeskläder i Säter.

    SvaraRadera