söndag 24 juli 2011

Spänningen stiger för var dag...

Jag börjar faktiskt kunna se att slutet av renoveringen närmar sig. Otroligt spännande!




Snart återstår "bara" en massa torkande av damm och annan städning för att sedan äntligen få hänga upp de efterlängtade kläderna...




De senaste dagarna har vi ägnat åt att tapetsera i entrén och idag blev det klart! 



Så nu har vi gått från rött och guld...


... till mer lila, purpur och guld. Lite guld måste man ju ha så att det känns lite extra lyxigt eller hur!



Det blir lite olika nyanser beroende på vilket ljus det är och jag är väldigt nöjd!



Idag har el-arbetet kört igång så nu finns det spotlights i fönstren och snart kommer även belysning i taket.

Nu är även entré skylten på gång också. Själva skylten har hämtats hos Erik Vargtand och just nu befinner den sig hos den firma som ska sätta på min logga på skylten. Det händer saker hela tiden och bitarna faller alltmer på plats.


Som pricker över i:et så har de första kläderna börjat anlända... Första paketet var från DAY och innehöll en hel del trevliga dam kläder kan jag informera om.


Läckra kavajer...


... och lite annat smått och gott.




Så dockorna står otåligt och väntar på att få på sig lite snyggt!



Även lite bälten till både dam och herr är beställt och en del av det kommer nu och en del får vi tåligt vänta på till senare i höst.


Ja, och medan vi ibland arbetar tillsammans i lokalen (jag och maken) så kan jag berätta att dottern snart täckt hela det in-pappade golvet med all möjlig konst.



Riktigt coolt faktiskt!


Slutligen är jag nu på jakt efter ett skåp att ha i entrén och sen ska jag försöka hitta någon välkomnande möbel att ha utanför entrén också. Har spanat lite på en Grythyttan stol på Lidéns möbler, mycket trevlig...


Ibland kan man ju behöva ägna tankarna åt annat än all denna renovering och planering så därför ägnade jag fredag kvällen åt att umgås med trevliga vänner. Vi är ett gäng som laddar inför Stafett-vasan 2012 och det gör vi genom att äta god mat och skratta riktigt mycket! Hur kul som helst! Tack Annelie, Ullis och Sofia!

Måste också passa på att tacka Janne igen för all hjälp och för ditt brinnande intresse för mitt projekt!


Snart måndag igen och då hoppas jag att mer kläder anländer. Sen hoppas jag att ni börjat ladda inför fredagen den 5/8 då ni är hjärtligt välkomna till min butik. Det ska bli så kul!! Marknadsföringen har börjat och ni har kanske sett denna.


Nya planscher är på gång.



Dags att avsluta för denna gång.

Take care!


/Anna Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar