söndag 17 juli 2011

Nedräkningen har börjat!

Mindre än 3 veckor kvar till öppnandet och spänningen stiger!




Efter att ha njutit av en vecka i härliga Halmstad har vi nu tagit oss an slutspurten i lokalen.




Nu är målningen klar så nu återstår det att få upp inredningen. Känns riktigt skönt efter allt penslande...


Väldigt grynig bild...

Så nu börjar man komma in på den riktigt roliga delen för nu kan man verkligen se hur det nya utseendet på lokalen växer fram. Det blir fantastiskt fint tycker jag!

Hela dagen idag har maken och goda vännen Janne jobbat med att sätta ihop inredning, tack för det!!




Bokhyllan är ihopsatt och placerad på sin plats. Kalas fint!



Den gamla tapeten har som sagt fått sitta kvar i det större rummet men nästa arbetsuppgift blir att tapetsera om i det som ska bli entré. Har nu valt tapet och jag hoppas att den ska passa bra!

Bitarna faller på plats hela tiden och just nu känns det som om vi ligger i fas men det visar sig först senare...

Sen har jag hunnit bli intervjuad i Dala Demokraten och det var ju en ny och spännande erfarenhet! Jätte kul att få berätta om sitt projekt som man lagt ner mycket jobb på samtidigt som det är ovant och pirrigt att bli en mer offentlig person. Men det är väl något man får vänja sig vid om man ska ha en egen butik. Hur det än är så är det hela väldigt positivt!

Nu väntar jag med spänning på de första kläderna och under tiden har jag lite annat jag kan pyssla med... bland annat att få till en bra annons, beställa bälten, få skylten till butiken, skaffa nån mer skyltdocka, smida spännande planer inför hösten... och äta middag med trevliga väninnor!

Untill we meet again!

/Anna Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar